De fanatieke Facebook-gebruiker zal het vandaag niet ontgaan zijn. Rond lunchtijd stond de klok op 12:12 en dat ook nog eens op 12-12-12. Reden genoeg voor veel merken om er een kakelverse inhaker uit te gooien. Wij selecteerden er een half dozijntje uit:

Feyenoord
Feyenoord was er als eerste bij vanochtend met een paginagrote advertentie in het AD en De Telegraaf. Twaalf prominente clubiconen bedankten Het Legioen voor alle steun en toewijding van de afgelopen tijd. Op de speciaal in het leven geroepen actie site http://121212.feyenoord.nl stond nog een indrukwekkend filmpje. Noodzakelijk, zo zei het bestuur, want ‘het is onze enige kans deze eeuw om de 12e man te bedanken’. Een mooie geste van een echte volksclub.
YouTube voorvertoningsafbeelding


Heineken
Contentbrouwer Heineken liet zich ook weer van haar beste kant zien met een heerlijk heldere inhaker. Wellicht was het nog iets te vroeg voor een biertje, maar wij kregen er toch aardig dorst van tijdens de slagerslunch. Het 12-pack van de Heineken komt zo optimaal tot haar recht. Proost!

Heineken

Ons oranje
De supportersclub Ons Oranje bedankte vanmiddag eveneens de twaalfde man die, ondanks een desastreus verlopen EK, zich weer een jaar lang van de beste kant heeft laten zien. Mooie sfeerbeelden in een iets wat sleazy setting, maar ach. Dat is dan best wel weer lekker bij het gemiddelde voetbalfestijn. Aanvalluhhh!!!

Ons Oranje

Praxis
De klussers van Praxis hadden ook een goed doordachte inhaker in elkaar geknutseld. Het was even zoeken en tellen, maar juist dat maakte het misschien wel weer extra spannend. De Facebook-community werd toch even aan het denken gezet. Een duim(schroef) omhoog!

Praxis


Vodafone
Bij de belboeren van Vodafone waren ze het inhaakmoment waarschijnlijk even vergeten en hebben ze last-minute maar iets in elkaar geflanst. We kunnen ons tenminste niet voorstellen dat dit al een tijdje op de contentkalender stond. Dan had namelijk vast wel iemand gezegd dat het zwart best vervangen had mogen worden door een Vodafone-rode achtergrond. Ook een logootje rechtsonder had niet verkeerd gestaan. Een vreemde pieptoon van Vodafone dit keer. Helaas hebben ze het al eerder te heet gewassen

Vodafone

Samsung
Samsung Mobile waagde zich ook aan een inhaker, maar kwam niet verder dan het tonen van haar verrassende Galaxy Note 2. Tijd en datum waren nog wel goed ingesteld, maar verder hadden we toch wel iets meer creativiteit verwacht van een merk dat voor haar vlaggenschip de slogan “Be Creative” hanteert. In de begeleidende tekst bij de post stond nog wel het leuke feitje dat Samsung dit jaar 12 nieuwe smartphones heeft uitgebracht. Een voorzichtige like dan maar.

Samsung Mobile

Aanvullingen op dit lijstje zien we graag terug in de comments hieronder!

Slagersoordeel: Een half dozijn vissticks, vers van de (in)haak

Reacties

Tags: , , , , , , , ,