Vaste bezoekers van onze slagerij weten het wel… Wij zijn niet zo vies van een sleazy slogan of goedkope woordgrap. Het mag dan ook geen verrassing heten dat we na werktijd met gepast plezier de Allerhande tot ons nemen. Maandelijks smullen we hierin van de smakelijkste woordvondsten. Toegankelijk voor een groot publiek en goed liggend in het gehoor. De alliteraties van Albert Heijn’s AllerHande zijn niet van de lucht.

De lekker bekkende titels grijpen direct de aandacht en menig taalregel wordt hierin gebroken. Waarom zou de zin “Wie?Wat?Wijn!” bijvoorbeeld een spatie nodig hebben? Voorspelbaarheid ligt wel op de loer en de grootgrutter moet oppassen voor een overkill. Van een té vette hap heb je vaak al snel genoeg, helemaal als het je standaardmaaltijd wordt. Gelukkig lost Appie dit op door ook op andere manieren creatief om te gaan met een lettersoep. De kruidige copykunstenaars weten wel hoe je een maandblad moet bereiden.

allitereren

De afwisseling van speelse copy (boven en onder) en sleazy zinsgebruik levert Albert Heijn heel toepasselijk een mooie plek op in onze supermarkt.

Photo Oct 28, 11 40 07 Photo Oct 28, 11 57 14

Slagersoordeel: Een milde mixed grill met malse metworst en marsepein. 

Reacties

Tags: , ,