Alle gourmetschotels zijn de slagersdeur uit en de kalkoen staat in de oven. Tijd voor een verse reclamelap op het hakblok! Volgens de kerstgedachte serveerden we het liefst wat vrolijk gehakt, maar helaas… We hebben het echt geprobeerd hoor, eerlijk waar. Maar hoe graag we ook wilden, de nieuwe campagne van Beter Bed gaat retteketet naar ons abattoir.

Als we de berichten mogen geloven wil Beter Bed ‘serieuzer’ worden genomen, zonder concessies te hoeven doen aan de goedkope prijsperceptie. Het moet allemaal iets frisser worden. Om dit over de bühne te krijgen is gek genoeg een grote roodharige reus van stal gehaald. In een drietal spotjes maakt deze Big Bert duidelijk wat het schaalvoordeel is van een grote inkoper als Beter Bed. Met meer dan duizend vestigingen door heel Europa staat de beddengigant namelijk garant voor groot voordeel. De roodharige hoofdrolspeler tourt nu rond om de beste kwaliteit af te dwingen tegen de laagste prijs. Hierbij worden mega koppen koffie gedronken, gigantische Zweedse koekjes gegeten en test Bert hoogstpersoonlijk álle veel te kleine matrassen. Echt comfortabel oogt dit laatste overigens niet, maar Bert heeft dat graag voor u over. Als dat geen kerstgedachte is…

Om de lieve kerstvrede te bewaren zullen we kort zijn. Bert is een beetje eng, onsmakelijk en ongeloofwaardig. Iemand die met zijn mega voeten en overige oversized lichaamsdelen al alle nieuwe matrassen heeft ingelegen? Laat maar zitten. Daarnaast neigt het naar grootsheidswaanzin om leveranciers en concurrenten te kleineren. Wie serieus genomen wil worden hoeft geen sprookjes neer te zetten. Was het daarnaast ook niet juist Klein Duimpje die de grote reus te kakken zette?

Slagersoordeel: Een extra grote gourmetschotel met schaalvoordeel en Zweedse balletjes. 

(Dit artikel is eerder verschenen op Adformatie, waarvoor we wekelijks de column “Woensdag Gehaktdag” schrijven) 

YouTube voorvertoningsafbeelding YouTube voorvertoningsafbeelding YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,