Vakantie. In onze drukke slagerij vergeten we weleens hoe lekker dat eigenlijk kan zijn. Of broodnodig, zoals D-Reizen ons in haar nieuwste campagne doet geloven. Want wie niet vaak genoeg op vakantie gaat, kan zomaar in de knel raken met zichzelf. Voor je het weet eindig je dan languit op de bank bij een professioneel luisterend oor… Gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als ze in de eerste 10 seconden wordt opgediend.

Deze verse reclamelap begint met een diep in gedachten verzonken amateurfilosoof. Licht zwaarmoedig ligt hij op de bank, luisterend naar wat een vriendelijke dame hem repliceert. Als kijker word je hier even op een verkeerd been gezet. Gelukkig verraadt een aanstekelijke glimlach al snel dat deze commercial een veel leukere kant op gaat. Het luisterend oor blijkt de persoonlijk reisassistente van D-Reizen. Met haar blauwe ogen en vriendelijke stem voorziet ze de heer kwestie via een livestream op de iPad van een passend vakantie-advies. Rekening houdend met alle wensen en financiële mogelijkheden komt ze met Mallorca op de proppen. Inclusief huurauto en genoeg leuks voor de kinderen. Geen wonder dat deze commercial afsluit met enkel lachende gezichten. Incluis ons.

D-Reizen begint relatief ‘zwaar’ en even zagen we het dan ook compleet misgaan. “Niet weer zo’n gezocht toneelstukje”, zo verzuchtten we over onze vleesafdeling. Gelukkig komt de vakantieverkoper sterk terug in de vrolijk gestemde tweede helft. D-Reizen laat helder zien hoe haar nieuwe innovatie werkt en wat het voordeel hiervan is. Transparant en ogenschijnlijk eerlijk. D-Reizen vormt dan ook een welkome concurrent voor de inmiddels licht irriterende “Harry”-campagne van die andere vakantieboer. Enige vraag die ons nu nog rest is hoe de drie mannen in het eindoverzicht zijn geslopen… Want de reisassistente is in woord en beeld altijd een vrouw. Uiteraard mag dit de traiteurspret niet drukken. Wij boeken onze schransreizen in ieder geval voorlopig via deze lap van Roorda!

Slagersoordeel: Een ons Mallorcaans rundvlees met verse kruiden van ver. 

(Dit artikel is eerder verschenen op Adformatie, waarvoor we wekelijks de column “Woensdag Gehaktdag” schrijven)

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,