Terwijl wij aan het rollebollen waren met Bavaria kwamen de vredesduiven van Danerolles onze slagerij binnen gerold. De schaal reclameliefde en croissantjes die we kregen voorgeschoteld smaakten zoet, maar nooit zoetsappig. 

Na eerder de zondagse rustdag te hebben geclaimd maakte Danerolles dit najaar bekend dat het met een herintroductie kwam die in het teken zou staan van de liefde. Nederland en België zijn de eerste landen die mogen proeven van de nieuwe receptuur, verpakking en tv-campagne.

In de eerste commercial zien we hoe een verdwaasde vader de ouderlijke slaapkamer uit wordt gezet en noodgedwongen de nacht op de bank moet doorbrengen. Wanneer zoonlief hem hier ’s ochtends aantreft weet hij direct hoe laat het is. In plaats van het klaarleggen van de scheidingspapieren besluit hij een goedmaakontbijtje te bereiden. Met de suffigheid van een nacht slecht slapen nog in de ogen stuurt hij zijn vader vervolgens met een dienblad en een roos in de mond terug de slaapkamer in. Dit alles wordt begeleid door het aangename nummer  “I Believe” van Elske deWall.

De commercial heeft een ondeugend randje en is gelukkig niet zo zoet als de croissantjes zelf zijn. De stap om goedmaakontbijtjes te claimen is gewaagd, maar de oprolliefde van Danerolles verdient er wel een positief brandmerk mee. Het is alleen wel een beetje zielig dat de jongen nu uiteindelijk alleen met een overdreven grote pot jam(?) aan een lege ontbijttafel achterblijft.

Slagersoordeel: Een met vette liefde gevuld ham-kaas croissantje

YouTube voorvertoningsafbeelding

Overigens krijgt de vernieuwde receptuur online nog weinig liefde terug

Reacties

Tags: , ,