De slagerij is nog geen drie maanden open voor publiek, maar ons brandmerk is nu al zichtbaar. Als we de journalisten van Quote mogen geloven hebben we namelijk een heuse Facebookgate veroorzaakt rondom de contentbrouwerij van Bavaria. Begonnen we ooit met de onthulling van een relatief onschuldig slippertje, inmiddels voelt zelfs marketingdirecteur Peer Swinkels zich genoodzaakt om te reageren. Een afsluitend relaas:

Bijna twee maanden geleden probeerden we de contentmanagers van Bavaria op scherp te zetten door ons mes te zetten in een gestolen en verkeerd getimede Facebookpost. Toen dit weinig indruk bleek te maken op de brouwerij zijn we verder gaan snijden in de contentstrategie. Al snel bleek dat dit slippertje geen incident was en zo onthulden we een rits aan puike photoshopplaatjes die zonder bronvermelding door Bavaria in een eigen jasje werden gehesen.

De druppel was een reactie van Bavaria waar duidelijk uit bleek dat het de Facebookfans bewust voorloog. Begin november volgde daarom een tweede artikel waarin Bavaria nogmaals naar het abattoir werd doorverwezen. Dit artikel ging viraal en op Twitter werd er openlijk schande van gesproken.

Toen ook tijdschrift Quote zich met de zaak ging bemoeien en een belletje waagde aan Peer Swinkels ging het biermerk eindelijk op de knieën.

Zowel op de website van Quote als in onze mailbox kwam Bavaria met een hoffelijke mea culpa en dat verdient dan weer een pluim. Beterschap is beloofd en daar houden we de Brabantse brouwerij graag aan. Proost!

Slagersoordeel: Een closing dinner met bierworstjes, stoofpeertjes en koud gerstenat.

 

 

 

Reacties

Tags: , , ,