We keken even vreemd op toen we afgelopen week de nieuwe online campagne van Doritos voorbij zagen komen in onze slagerij. Met sputterende waggies en Hollandse rappers komt de chipsfabrikant na de ‘Jacked Stuntrijschool‘ campagne opnieuw prima binnen.

Bovenaan de actiepagina van Doritos draait een rauwe campagnevideo die een achterbuurt laat zien met de rappers Skinto, Jebroer en Mr. Polska en hun omgebouwde brommobiels. De drie woordkunstenaars hebben allen een ‘Jacked Waggie’ in eigen stijl en nemen het binnenkort tegen elkaar op tijdens een straatrace. Aan ons als deelnemers de taak om te raden welke racer in welke tijd wint. De deelnemer die het dichtst bij de juiste tijd zit wint zelf een ‘Jacked Waggie’.

jacked_waggie

Doritos zet een prima site neer voor deze campagne en laat zien dat het de taal van de doelgroep aardig beheerst. Met een “Yo thanks!” hier, en een “je weet het” daar, houdt Doritos het straat. Verder zitten de campagnevideo’s goed in elkaar en vertellen deze een duidelijk verhaal.

YouTube voorvertoningsafbeelding

Omdat de basis van de campagne er fraai uitziet, verwachten we dat ook het bijbehorende actiemechanisme goed afgetuned is. Helaas vinden we het opgeven van alleen de eindtijd van je favoriete rapper wat mager. Ook ontbreekt een duidelijke reden om de campagne te delen met vrienden. Zonde, want hier had wat ons betreft meer ingezeten. Samenvattend zijn we goed te spreken over de campagne en krijgt Doritos een mooie notering in onze Supermarkt.

SlagersoordeelEen rauwe achterbuurtburger met pittige jacked potato’s.

Reacties

Tags: , ,