Het is half oktober en het komt met bakken uit de lucht. Tijd voor Oma’s appeltaart en stamppot zou je zeggen… Maar bij Volkswagen denken ze daar heel anders over. In hun nieuwste Facebook-campagne pronkt een schaalmodel van het bekende T1-busje welke fungeert als barbecue. En wij kunnen ‘m winnen!

Natuurlijk konden wij als slagers deze campagne niet overslaan. We doorliepen daarom ook aandachtig en vol goede moed  alle stappen om kans te maken op deze barbecue! Daar gaan we:

 

1. Landingspage

Een landingspagina die sympathie uitstraalt waarbij de volgende zaken opvallen:

  • Een opvallende call to action die vraagt om te kijken wie jouw BBQ vrienden zijn. Gaan we in deze campagne nieuwe vrienden ontmoeten?
  • Een iets te stevig vuurtje onder de rauwe hamburgers
  • Een incentive die niet past bij het seizoen

 

2. Vrienden tellen

Jammer, na de klik ontmoetten we helaas geen nieuwe BBQ vrienden, maar vraagt de app om onze Facebook foto’s te checken. Want alleen zo kan achterhaald worden wie onze echte BBQ vrienden zijn. Vooruit dan maar..de transporter willen we toch wel erg graag!

 

3. Inladen

We wachten in spanning af wie onze echte BBQ vrienden zijn. Ondertussen zien we een scherm met bord en video player welke zo te zien worden vastgehouden door een tuinman (wij als slagers prefereren liever andere handschoenen tijdens het barbecueën). Om de tijd te doden leek het ons aardig om de video af te spelen, maar helaas werkt deze niet.

 

4. Zwart scherm

Na het inladen verschijnt dit zwarte scherm. Zijn de hamburgers soms zwartgeblakerd?

 

5. Vrienden tellen

Met een beetje scrollen zien we dan gelukkig toch onze eerste BBQ vrienden. Maar wat blijkt..de eerste 11 vrienden die komen BBQ’en zijn groen aangelopen en lijken wel heel erg op elkaar. Gelukkig zijn er nog 28 foto’s te gaan.

 

6. Onduidelijke screens

Wat jammer, in de volgende reeks vrienden vinden we twee onduidelijke figuren en iets wat lijkt op de Hulk. Het bonte gezelschap wordt compleet gemaakt met een voor ons onbekende zonnebril crew.

 

7. Al je ‘vrienden’ in de rij

Even later vertelt de app dat al onze echte vrienden nu in de rij staan. Met enige verbazing klikken we verder.

 

8. Delen van de video

In dit stadium waar onze honger inmiddels is verdwenen worden we gevraagd om een e-mail adres in te vullen (waarom is onduidelijk, we zijn toch al connected via de app?). We besluiten maar niet om een e-mail adres achter te laten, maar willen uit sympathie voor Volkswagen nog wel graag de video (die het helaas niet deed) delen. Na de klik blijkt echter dat we helemaal geen video hebben gedeeld. In plaats daarvan worden maar liefst 59 vrienden uitgenodigd voor een BBQ en we hebben geen flauw idee welke 59 vrienden dit zijn. Ook blijft de vraag hangen of we nu kans maken op  de Volkswagen BBQ-BUS.

 

Slagersoordeel: Een verregend BBQ feestje in oktober met een nare nasmaak en onbekende gasten.

Reacties

Tags: , ,