Van de reclamemakers achter de VriendenLoterij zou je verwachten dat ze makkelijk vrienden maken. Al is het maar om uit ons abattoir te blijven. Lang hebben we de vrolijke winnaars in hun tv-commercials dan ook het voordeel van de twijfel gegeven.Natuurlijk waren de toneelstukjes een voorbeeld van overacting, maar overdreven enthousiasme is begrijpelijk wanneer je de loterij wint. Dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk vrolijk je vrienden bellen om ze mee te laten delen in de prijzenpot.

Toch kregen we, tijdens het slijpen van onze messen, een steeds grotere afkeer tegen de sms-geluiden, gillende keukenmeiden en niet-passende jurkjes.  De grootste jeuk blijft echter voor het laatst bewaard met de zin “Het wordt super”, die ongeveer binnenkomt als een kind van vier die over het schoolbord krast met z’n nagels. KPN vroeg zich ooit al hardop af “wie belt nou nog”, wij sluiten het sms’en hier graag bij aan en vragen ons ook af wie er tegenwoordig nog zegt dat iets “super wordt”.

De Vriendenloterij heeft lang het voordeel van de twijfel gekregen, maar de grens is nu bereikt. Liever zien we dan gewoon weer de oude spotjes, waarbij een tot rust manende voice-over  de teksten op zich neemt.  Oproep en waarschuwing voor alle reclamemakers van Nederland: stop met gillen.

Slagersoordeel: Een BBQ bij de buren. Die zijn nog altijd beter dan schreeuwende vrienden.

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

oud vlees: 

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,