Van Lingo tot woordzoekers en van Tetris tot Boter Kaas en Eieren. Heel Nederland speelt weer spelletjes. Niet uit den ouden doosch, maar juist op Facebook… én met merken!

Nederland lijkt een nieuwe trend rijker. Op de Facebook-pagina’s van veel merken vinden we steeds vaker bekende spelletjes terug. Geen lastige bord- of kaartspellen maar gewoon lekker platte puzzels, woordzoekers en doolhoven. Dit soort content blijkt voor merken een handige manier te zijn om veel engagement te ontvangen. Zo scoort de theezakjes-slang van Pickwick bijna 2.000 reacties en ontvangt het ‘balletje, balletje‘ van Cup-a-Soup maar liefst meer dan 4.500 comments (voor allebei zeer hoge scores ten opzichte van hun overige content). Een rondje langs de speelvelden:

De rebus (Cup-a-Soup en Peijnenburg): vraagt behoorlijk wat aandacht van de kijker, scoort relatief niet zo goed. Toch wil je juist deze puzzel graag zelf oplossen.

 

rebus

Het doolhof (Peijnenburg en Pickwick): door snel even bij de voorgangers te kijken hoef je zelf niet meer te zoeken. Het voelt een beetje als stiekem achterin het puzzelboek spieken (foei!).

doolhof

Boter, Kaas en Eieren van Pringles: *zucht* Pringles is aan zet, en toch weten mensen het te presteren om een fout antwoord te geven.

Pringles_puzzel

De theezakjes-slang van Pickwick: doet het zeer goed en lokt zelfs discussies uit.

pickwick_puzzel2

De puzzels van Chio: doet hetzelfde trucje gewoon twee keer achter elkaar.

chio

Lingo (opnieuw) van Peijnenburg: we horen J.P. al zuchten…

peijnenburg5

Hoe al deze spelletjes bijdragen aan marktstrategieën is niet altijd even duidelijk. Maar dat ze qua engagement goed scoren staat vast. Vreemd, want de goede antwoorden staan vaak al direct bij de eerst zichtbare reacties vermeld. Wij zijn dan ook benieuwd hoe lang de consument nog vrolijk mee blijft spelen!

Slagersoordeel: Een malse eenheidsworst op een doolhof van spaghetti

Reacties

Tags: ,