Terwijl heel Nederland moord en brand schreeuwt over de (online) bankencrisis delen wij liever wat veren uit. Op Twitter deden we dat recentelijk al aan het veelgeplaagde ING. Voor nu zetten we de ABN graag in een positief en groen daglicht. Want wat wie ons even stil krijgt verdient met recht een plekje bij de traiteur .

Kinderen hebben wij nog niet, daarvoor zijn we nog te druk met onze worsten.  Toch voelt de “vragen van nu” campagne van ABN direct vertrouwd. Opvolging is iets waar je niet vroeg genoeg aan kan denken, zelfs bij een slagerij die nog geen jaar open is. In meerdere commercials stelt de bank nu al vragen aan het licht, waarvan wij kunnen voorstellen dat het iets is waar meer mensen mee (gaan) worstelen. Een slimme insteek aangezien ABN hier zowel op de korte als lange termijn een juist sentiment aanspreekt. De rustige tone-of-voice is een verademing in het schreeuwende reclamelandschap en ook qua inhoud en beeld zitten de commercials gewoon goed in elkaar.

Qua emotie kunnen wij ons het best vinden bij de vader die zonder opvolger komt te zitten en daarvoor nu de prijs moet/wil betalen. Het is deze onderstaande commercial die ons voor het eerst echt stil kreeg en zodoende een plek bij de traiteur veroverde. De campagne draaide al langer, maar nog geen een keer was het beeld zo goed gestileerd en oogde het acteerwerk zo oprecht. De afsluiter met het houten borstbeeld is doeltreffend en straalt naast leegte ook een bijzonder gevoel van warmte uit

In tegenstelling tot het tenenkrommende optreden van Humberto voor de Rabobank, durven we na deze campagne wel onze slagercenten aan iemand toe te vertrouwen. Op reclamegebied is ABN dan ook weer tijdelijk dé bank.

Slagersoordeel: Warm geserveerde ham-groenteschotel volgens vertrouwd recept

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , , , ,