Nog zo’n 2 weken en dan is de herfst daar. Waar Wehkamp al luidkeels het derde der vier jaargetijden inluidt, probeert Bavaria het zomergevoel nog even vast te houden met de plaatsing van onderstaande wallpost op haar Facebookpagina. 

Op het eerste gezicht origineel. Toch deed deze visual ons, en andere slagers (zie image hieronder), denken aan een eerdere post van concurrent Heineken (die visual lijkt inmiddels van het internet verdwenen).

Omdat we nieuwsgierig zijn geworden of dit origineel vlees van Bavaria is hebben we daarom een klein testje gedaan. Wanneer we het beeld van Bavaria leggen over een beeld wat hier verdacht veel op lijkt, blijkt het om exact dezelfde visual te gaan die we vonden op Etsy.com. En omdat Bavaria impliceert (ze gebruikt immers geen bronvermelding) dat het hier gaat om een eigen uiting kunnen we niet anders dan dit lapje vlees doorverwijzen naar het slachthuis.

Slagersoordeel: Een donkerblauw brandmerk op andermans vee

Voor de volledigheid: de echte credits voor deze slipper gaan voorlopig uit naar de slipperboer op Etsy.

Reacties

Tags: , ,