Als slagers hebben wij onze schaapjes graag op het droge. Met de verhoogde reclamevleesconsumptie rondom Kerst moet dat gelukkig geen probleem vormen. Ene Mark heeft hier meer moeite mee zo leren we in de kerstcommercial van ING. De bank heeft een mobiele bromance van stal gehaald, maar piekt niet.

Deze lap reclamevlees begint wanneer een vliegtuig vocaal vertrekt van Marrakech Airport. Mark stapt ondertussen hoofdschuddend in een Marokkaanse taxi. Gesterkt door de dramatiek van een huilende smiley moet hij zijn vrienden iets opbiechten. “Vlucht gemist én geen rooie rotcent meer op zak”. (Wat doe je dan in vredesnaam in een taxi Mark?!). Het nieuws slaat direct in als een bom. Gelukkig hebben drie vrienden de bankzaken beter geregeld en binnen no time zetten ze een hulpactie op touw waar menig gironummer jaloers op zou zijn. Met de opbrengt van €450,- is er ineens genoeg geld om de afstand wel tien keer af te leggen! Zoals de muziek ons al deed vermoeden komt alles dan ook goed en met zijn vakantiekloffie nog aan viert Mark deze Kerst ‘gewoon’ met zijn gulle vrienden. Niets mag namelijk tussen Kerst en Mark inkomen zo leert de voice-over ons.

ING gebruikt een weinig herkenbaar lijdend voorwerp om de voordelen van mobiel bankieren weer te geven. Door deze omslachtigheid is het lastig om je in te leven in de situatie. De reactie van Iris neigt daarnaast naar een te zoetsappige vorm van over-reacting. Lieve Iris, Mark is niet dood. Hij heeft alleen z’n vlucht gemist. Met zo’n vriendin zouden wij ons echt niet zo druk maken om die vlucht en gewoon lekker gaan genieten van een tajine met Kalkoen. Dat menen we.

Slagersoordeel: Een Marokkaanse Tajine met kaalgeplukte kalkoen en karige kerstpiepers.

(Dit artikel is eerder verschenen op Adformatie, waarvoor we wekelijks de column “Woensdag Gehaktdag” schrijven) 

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , , ,