Onderscheid is een uniek goed. Duidelijk maken waarom jouw product beter is, wat maakt het onderscheidend. Reclames en slogans zijn hiervoor uitermate geschikt en dat hebben de paarse broeken van Heimat Berlin op haast geniale manier aan de verantwoordelijke Hornbach-man kunnen brengen. Ooit begon een creatief van dit Duitse reclamebureau z’n dag met een champagneontbijt. Hij at vervolgens een illegaal geplukte paddenstoelschotel als lunch en liep nog even langs z’n vaste pillenboer voordat hij aan de conceptpresentatie begon bij de hoge heren van deze bouwmarkt.

Heren, wij gaan het eens helemaal anders doen”, zo klonk het door de directiekamer, waarna een willekeurige stroom aan woorden volgde. Ergens halverwege dit verhaal hadden de heren aan de betalende kant van de ovale tafel er waarschijnlijk genoeg van en met veel zin in bier en barbecueworsten gaven ze hun fiat aan deze doorgedraaide creatief. Een paar maanden later volgde deze LSD-trip op hun beeldbuis… Niet goed, niet slecht, maar vooral een beetje raarrrrrr…

Slagersoordeel: Een spacecake met spekjes

YouTube voorvertoningsafbeelding YouTube voorvertoningsafbeelding

 

Reacties

Tags: , ,