Niets is wat het lijkt, daar komen we in het slagersvak maar al te vaak achter. Ook bij de Keuringsdienst van Waarde weten ze hier alles van. Al sinds 2003 prikken de jongens en meisjes van ons favoriete programma door loze claims, misstanden en foutieve informatie.

Extra leuk is het dan ook dat de KVW met haar tijd meegaat en onlangs haar eigen Facebook-app lanceerde. In de ‘Gebakken Lucht-App’ (waarvan de naam sowieso al lekker bekt) zie je dat de echte producten vaak mijlenver afliggen van de verpakkingen en reclames van datzelfde product.

Om een goede indruk te geven van de app hebben we de mooiste contrasten die we tegenkwamen in ons online schap gezet.


Wat is nou de groentesoep….


Spreekt voor zich.


Hopen dat je kat het overleeft…


Triangoloni met eekhoorntjesbrood en (maar liefst 0.0006%) truffel.


Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat!

Zoals je ziet vinden we in de app al veel onsmakelijks. We hopen dan ook dat de makers van al deze packagingderrie zich nog eens goed achter de oren krabben voordat ze hun nieuwe verpakkingen de supermarkt in slingeren.

Zet brandmanagers op scherp en prik met je digitale spies lekker mee in de gebakken lucht en broodjes aap van de plaatselijke buurtsuper!

De app zou linea recta naar onze traiteur mogen wanneer deze goed ingebed zou zijn in de eigen Facebookpagina. Helaas vinden we ‘m nog niet terug bij de custom tabs en wordt het mooie beeld dat door de gebruikers wordt gemaakt nog onvoldoende benut op Facebook. Door het doorplaatsen van de link wordt een kleine thumbnail zichtbaar en mis je de kracht van de sterke contrasten. Bij deze wordt een plek gereserveerd in onze supermarkt en hopen we dat de app snel nog beter wordt ingezet.

Slagersoordeel: Een gouden spies van bedorven varkenshaas.

Reacties

Tags: , ,