Vernieuwing in het reclameschap. Als vers vleesliefhebbers houden we d’r van. Mona durfde het aan en introduceert een ‘on-Nederlandse’ claynimation. Een knutselwerk van computerklei en herkenbare hoofdrolspelers. Aanstekelijke characters waar we voorlopig ook nog niet van af zijn. Wat op het oog een taai hapje lijkt, heeft een verassend malse smaak!

Mona valt op in een, verder vaak voorspelbaar, reclameblok. De felle klei-kleuren springen vanaf frame 1 in beeld. We ontmoeten direct Jacques en Sjors, een verassend vermakelijk duo. Jacques is hyperactief en wordt wild van online toetjes. Kamergenoot Jacques is het type dat een plichtmatige ‘alles goed?’ beantwoordt met ‘mag niet klagen’. Pas bij andermans teleurstellingen kan er een glimlach vanaf. Terwijl de roodharige Sjors druk is met Mona’s online Toetjes van de Maand-contest, probeert Jacques de krant te lezen. Hij aanschouwt het hele tafereel, maar is er als de kippen bij zodra de Feestpudding op tafel komt. Terwijl Sjors zijn enthousiasme andermaal deelt, sluit Mona af met een overenthousiaste uitvoering van de welbekende slogan. Geloof het of niet, hier worden zelfs wij blij van.

Alhoewel de commercial goed valt, ligt er wel gevaar op de loer. Zo kunnen de animaties een gimmick gaan worden, waardoor de lol er (te) snel af gaat. Zodra de rol van Jacques en Sjors is uitgespeeld zal laatstgenoemde mogelijk op de zenuwen werken. De scriptschrijver van dienst heeft dan ook een spannende uitdaging in het verschiet. We hopen dan ook dat Mona het aandurft  om deze vernieuwende campagne niet met typische commercials te vullen. Afgaand op de eerste kennismaking zien we de toekomst echter met vertrouwen tegemoet. “The proof of the pudding is in the eating. De toetjes van Mona mogen dan ook via de patisserie naar de traiteur!

Slagersoordeel: Een feestelijk abrikozentoetje dat nog lang niet is ingezakt.

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,