Wij hebben het niet zo op neuzen. Het is niet het lekkerste lapje vlees op je bord en ook in  reclames hebben ze vaak iets viezigs. Zo gruwelen we nog steeds van de DDB-neus in deze Autodrop-commercial en zien we nog menig geanimeerde loopneus voor ons. Ook Monsterboard heeft het nu nodig gevonden om een misplaatste metafoor met ons reukorgaan van stal te halen. Helaas zal ook deze commercial nooit het neusje van de zalm worden in ons reclamevak.

We zien een vrij levenloos ogende man van middelbare leeftijd rondlopen in een kantoor dat rechtstreeks uit The Office lijkt te zijn gekopieerd en waar de kerstversiering nog aan de wand hangt. Gedurende de lange halve minuur wordt om, op dat moment nog, onverklaarbare redenen zijn neus steeds langer. Bij thuiskomst wacht zijn vrouwelijke metgezel hem op met die lief bedoelde vraag hoe zijn werkdag was. Pas dan wordt echter het Pinokkio effect duidelijk, want bij de positieve reactie op deze vraagt groeit de neus nog verder.

Het idee van het tonen van een ontevreden man op zijn werk is natuurlijk niet nieuw, maar wel effectief. Monsterboard heeft hier in het verleden dan ook smakelijk op ingespeeld. Dit keer slaan ze echter de plan mis wat ons betreft, door de onsmakelijke vergelijking met de al vaak uitgemolken sprookjesneus. Zelfs de fraaie muziek kan een plekje in ons supermarktschap niet voorkomen.

Slagersoordeel: Een wassen varkensneus, afgeblust met roomsaus op sojabasis.

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

Reacties

Tags: , ,