Steeds als je denkt dat het echt niet erger kan qua irritante stemmetjes, komt er ineens weer een nieuwe lap op je hakblok terecht. Dit keer moeten we de nieuwste Yellowbrick-commercial in ons abattoir parkeren. 

Yellowbrick is sinds 2006 actief in ons land en begon ooit met een redelijk sympathieke postercampagne waarmee het mobiel betalen als ‘slimmer parkeren’ werd bestempeld. Al snel volgden echter de eerste copy-kriebels na termen als “ParkAdammer” en de slogan “Je bent getikt als je niet brickt”.

Dit alles valt weer in het niets bij de onlangs gelanceerde commercial waarin we een ballerina over de landkaart van Nederland zien hupsen, ondersteund met de stem van een gecastreerde hamster. Na 5 seconden word je verlost door een SBS6-voice-over met de vrouwenvleesonvriendelijke binnenkomer: “Jaaaa pop! Bricken kan in meer dan 80 gemeentes”. Het werkwoord ‘bricken’ komt na  16 seconden  nogmaals voor als, vanuit het niets, de onofficiële pay-off “en Bricken maar” erin wordt geslingerd.

Waarschijnlijk heeft de campagne weinig omzet gegenereerd en dat proberen ze nu te compenseren bij bestaande klanten. Op Facebook komen we namelijk meerdere mensen tegen die spookfacturen ontvingen van een half miljoen euro.

En nog ene Liesbeth die het waarschijnlijk wel met ons slagersoordeel eens zal zijn…

Slagersoordeel: Dansende hamsterbilletjes met piepers

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

UPDATE 12-11-2012: Helaas heeft Yellowbrick haar eigen commercial van YouTube verwijderd. Een gratis plakje worst voor degene die nog een mirror heeft voor ons!

 

 

Reacties

Tags: , ,