Onze liefde voor dating-reclames is niet heel groot. Zoetsappigheid glijdt vaak ongegeneerd door naar gluiperigheid en voice-overs gebruiken meer clichés dan Arno Vermeulen.  Pepper.nl creëerde de meest jeuk-gevende spot sinds tijden en laat precies dat zien waar je als verstokte vrijgezel niet op zit te wachten.

In deze twintig seconden durende vleeslap somt het online datingbureau op in hoeverre een vrouw je leven kan veranderen. Denk dan niet aan een schone keuken en schuldloze gemeenschap, maar aan hoe je straks het lulletje van de vriendengroep zal worden. Want terwijl je vrijgezelle vrienden de sterren van de hemel spelen, sta jij met je hoofd in de wolken in het doel. En als je vrienden op een treurige 2,5 zits-bank voetbal kijken, moet jij als de Banderas van de Lage Landen de hort op. Bij de bouwmarkt kom je alleen nog maar voor kamerplanten…

Het allertreurigste moment moet dan nog komen. Zelfs op traditionele schransavonden met vrienden zal je nieuwe vleesbonk er namelijk voortaan bij zijn. Ongemakkelijk dicht op je praat ze ongevraagd mee over jullie mannenzaken. De schaamte straalt er vanaf en zelfs bier biedt hier geen uitkomst meer. Wanneer nota bene jij een nieuwe voorraad kouwe kletsers hebt gehaald, wordt je door haar bedankt met een aai over je wang…

Die aai over de wang is het treffende einde van een commercial die nooit grappig is geweest. De insteek is origineel bedacht, maar pakt totaal verkeerd uit. Hiermee trek je geen man (of vrouw) over de drempel om toch vooral via Pepper.nl te daten. In een markt waar profilering leading is had het merk zich beter kunnen richten op haar eigen pluspunten. Deze commercial is nu niet meer dan een flauwe, afschrikwekkende opsomming van alles dat je niet wilt weten als man. De eerste vleeseter die ons zo beschamend aait vliegt linea recta de slagerij uit.

Slagersoordeel: Een (f)lauwe vlindersoep met dood brood en vega-burgers.

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,