Churandy Martina, dé smaakmaker van de Olympische Spelen, schittert voor de op-smaakmakers van Remia. De goedlachse atleet prijst in een bizarre commercial de ovenschotels aan van de sausboer. Hoe graag we het echter ook zouden willen, wij worden er niet zo blij van.

Het heeft nog lang geduurd voordat de Olympische helden op de reclamebuis verschenen. Zelfs dé Olymische held Epke Zonderland zagen we slechts terug in een dagbladadvertentie voor louche voedingssupplementen. Een paar maanden na het Olympisch momentum waren we dan ook verrast dat Remia alsnog inhaakte op de zomerse prestaties.

In deze lap reclamevlees zien we eigenlijk twee commercials in één waarbij Martina allereerst alle ingrediënten opsomt die hem blij maken. Vervolgens schakelt het beeld over naar een atletiekstadion waar hij samen met zijn estafetteploeg een gooi doet naar een nieuwe recordtijd om de ovenschotel te bereiden.De knip-en-plak commercial duurt al met al ruim een minuut en dat is een zwaktebod. Het feit dat je ovenschotels in een handomdraai op tafel zet, zou toch echt niet zoveel uitleg nodig moeten hebben. Logischer was als Remia de commercial in tweeën had geknipt en deze verspreid over één reclameblok of meerdere weken op de buis had gebracht.

De eerste keer dat deze commercial op ons hakblok terecht kwam konden we er nog wel om lachen, maar dat was vooral de charismatische verdienste van Martina. Naarmate de spot vaker langskomt begint het vervelend te worden. Het blijft een chaotisch en langdradig geheel dat je na één keer wel gezien hebt. Doordat je weet dat het nog wel een minuutje duurt ben je ook eerder geneigd om even snel verder te zappen. Zonde, Churandy verdiende meer eer.

Slagersoordeel: Een kruidige ovenschotel met gemengd gehakt en een zure nasmaak.

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

Reacties

Tags: , ,