Optimisme, daar houden wij van. Positief werk dat je laat glimlachen als toen je vroeger een plakje worst kreeg bij de keurslager. Bij het openen van de mailbox na een lange vakantie kwamen we een vrolijke lap vers vlees tegen van Spits. Een lap die ons doet glimlachen. Op het moment dat de meteorologische herfst haar intrede doet komt deze krant op de proppen met het aanstekelijkste deuntje van de zomer. Een flierefluitende zanger die wordt bijgestaan door een vrolijke vogel blijkt een gouden greep. We hadden nooit gedacht dat Lucky Fonz III zo natuurlijk zou klinken in een commercieel sausje.

De Spits commercial valt duidelijk op in het reclameblok. Vanaf het eerste frame vliegen de frisse pastelkleuren door je kamer en dat maakt deze lap direct uniek.  Het toont lef en creativiteit om een volwassen krant in een Jeugdjournaal-achtige animatie te presenteren. Gewaagd, maar geslaagd! Al keek je niet actief naar de beeldbuis toen je favoriete programma werd onderbroken door de boodschappen… Op het moment dat Lucky Fonz III de eerste toon inzet vliegt je blik uit nieuwsgierigheid toch even naar je flatscreen. Dit geldt overigens ook voor de overige campagne-uitingen op radio, abri’s en online.

Taaie vetrandjes zitten er wel aan deze entrecote. Zo nijgt de inhoud soms naar het iets te conceptuele en vallen niet alle animaties direct duidelijk op het bord. De kofferdragende liftpakker die abrupt wordt opgeblazen is hier een voorbeeld van. Ook de volgorde van positiviteit en negativiteit is soms lastig te behappen. Toch zijn dit vooral spijkers op laag water en kunnen we het verantwoordelijk bureau niet meer dan complimenteren met deze Spitsige lap. Nog geen jaar gerijpt en nu al een plek in de vitrine van onze traiteur. Smakelijk!

Slagersoordeel: Een 9 maanden gerijpte entrecote met spitskool en Japanse teriyaki.

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,