Getikt worden we ervan. Getikt, of toch ook vrolijk. Vrolijk, nee toch geïrriteerd. Etcetera. Tic Tac heeft dan wel goed opgelet bij de colleges over mere exposure, maar heeft de kracht van herhaling in haar nieuwste commercial iets te ver doorgeslagen.

We zeggen het maar meteen eerlijk, wij zijn er ook nog niet helemaal over uit. De ene keer laten we ons helemaal meeslepen in de opzwepende muziek, dan weer is het een 31 seconden durende martelgang met als eindresultaat een deuntje dat niet meer uit ons hoofd gaat. Om de proef op de som te nemen hebben we de gasten in onze slagerij eens op de Tic-Tac manier aangesproken. “Een plakje worst en anders nog iets? Anders nog iets, of wilt u pinnen? Pinnen, of betaalt u cash?”

Toen we enkel nog zure vleesliefhebbers tegenover ons hadden staan besloten we dat de commercial toch echt het dichtst tegen het irritante aan zit. En dat is zonde, want met het geluid uit is het nog een alleraardigste en strak geanimeerde commercial. De beelden zitten leuk in elkaar en het deuntje an sich is catchy en vrolijk. Pijnpunten zitten vooral in de voortdurende herhaling, de frissssssss na 4 seconden en de matige copy. Hoe uniek is namelijk een snoepje dat in flacons van 250 stuks komt en wat is de kracht van wit? Doordat er een halve minuut gevuld moest worden komen er gevoelsmatig nu gekke usp’s langs. Zelfs in het Frans en Italiaans.

Slagersoordeel: Een friszoete schaslickstick met een té sterke nasmaak

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

Reacties

Tags: , ,