Het WK is geweldig van start gegaan en ook in retailland zijn prachtige strijden gestreden. JUMBO trapte het spel af met een drie minuten durende donderslag. Na de bliksemsnelle uitverkoop van een kwart miljoen huispakken werd zelfs de ingecalculeerde excuuscommercial nog warm onthaald. Geen koekwaus die dat had verwacht en een prestatie waar Albert Heijn enkel jaloers op kan zijn. Deze grootgrutter domineerde dit decennium vele toernooien, maar grossiert de laatste tijd in opvallende keuzes. Ook de 23 Hup Holland Hamsters werden met weinig gejuich ontvangen, maar zij trekken wellicht alsnog aan het langste eind.

Daar waar andere retailers het doen met floppers en flapuiten, heeft Albert Heijn de WK-selectie gestrikt. In een muzikaal aanstekelijke spot zien we menig Oranje-speler opdraven. Deze helden kunnen na de 5-1 natuurlijk niet meer stuk en daar profiteert Albert Heijn optimaal van (een lokaal slippertje daargelaten). Wat Daley aanraakt verandert in goud en zelfs Louis oogt ineens sympathiek! De Invasão de Hamsters is verder een vermakelijke spot, zonder echte hoogtepunten.

Vraag is nu of Albert Heijn haar hamsters niet devalueert met deze WK-campagne. Voorheen sprong je bij het zien van een hamster direct in de auto om voordelig 100 rollen WC-papier en 15 kilo wasmiddel in te slaan. Nu denken we bij de volgende Hamster-actie waarschijnlijk vooral terug aan die geniale kopbal van Van Persie. Waarom heeft Albert Heijn het ha-ha-ha-hamsteren dus niet doorgetrokken tijdens dit WK? Met schaalvoordeel op het (snack)assortiment had Albert Heijn geweldig kunnen scoren.

Albert Heijn brengt wel als enige retailer een spaaractie die gemakkelijk de poulefase kan overleven. Je wilt tenslotte toch alle 23 hamsters in je bezit krijgen en zolang Oranje in het toernooi blijft sparen we vrolijk verder. Dit terwijl JUMBO alweer een lading supportersteleur moet stellen en ook concurrenten geen verzameling bieden die we compleet willen maken. Zouden zij allemaal hebben gegokt op een kort WK en daardoor te vroeg hebben gepiekt? JUMBO heeft zonder twijfel de eerste dreun uitgedeeld, maar met de hulp van Oranje kan Albert Heijn alsnog aan het langste eind kluiven. In Zaandam zal dan ook vol spanning worden uitgekeken naar de volgende wedstrijd!

Slagersoordeel: Een Australische kangoeroebiefstuk met sinaasappeldressing en blauwe kaas.

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

De excuuscommercial van JUMBO

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,