Belboeren en slagersmessen, het blijft een lastig verhaal. Ook Vodafone heeft zichzelf nu lelijk in de vingers gesneden hiermee. Na de perfecte reclames rondom de Perfect Deals gooien ze het nu over een andere boeg. Lichte irritaties waren er al wel, bijvoorbeeld over de erg aanwezige branding rondom The Voice of Holland, maar bij het zien van de nieuwste commercial wil je het liefst zelf je stoel omdraaien.

Vodafone heeft haar strategie aangepast en wil zich voortaan gaan richten op waargebeurde verhalen. In het bijbehorende blog wordt de centrale rol van de smartphone voorop gesteld. Ons mobieltje is zo belangrijk geworden, dat we zelfs gewaarschuwd moeten worden voor het zien van andermans mobiele ellende.  In het nagespeelde verhaal van Eibert Draisma zien we hoe de geëmancipeerde man per abuis het mobieltje van zijn vriendin in de wastrommel heeft gegooid. Eibert blijkt naast onhandig echter ook nog eens een dramatische leugenaar en laat zijn vriendin in het ongewis over zijn eigen fout. Gelukkig heeft Vodafone de oplossing, want ondanks dat er net voor honderden euro’s in de goot is geëindigd, heeft Vodafone wel een back up gemaakt van alle contacten. Een huwelijkscrisis zal ongetwijfeld voorkomen zijn daardoor.

De commercial is net zo slecht als het toneelspel en de verzachtende woorden in de payoff. Zonde, want Vodafone had de laatste maanden nog een prima reclame-imago opgebouwd. Met Winston Gerschtanowitz op een eenhoorn werd de grens van het zoetsappige opgezocht zonder over the top te raken. Voor dit nieuwste lapje rest helaas niets anders dan het abattoir en de oprechte hoop dat Vodafone zich snel weer herpakt.

Slagersoordeel: Een doorgedraaide unicorn-burger met schuim over de rand.

YouTube voorvertoningsafbeelding

 

En omdat we deze zo leuk vonden…

YouTube voorvertoningsafbeelding

Reacties

Tags: , ,